MAGAZIN ONLINE DE PIESE AUTO, ACCESORII SI ANVELOPE
NAVIGARE

GARANTIE PRODUSE

Aflati toate detaliile necesare pentru a putea trimite un produs in garantie.

1. Conditii generale de acordare a garantiei

Toate produsele vandute pe pe acest Site, sunt produse noi, insotite de acte fiscale si se incadreaza in cerintele privind garantiile. In cazul nefericit al problemelor de service, Vanzatorul sta la dispozitia Cumparatorului cu servicii de aducere la conformitate pentru produsele achizitionate, atat pe durata garantiei, cat si in perioada post garantie.
Produsele comercializate pe acest site beneficaza de garantie, cu exceptia celor mentionate mai jos. Prezentele conditii se completeaza cu sectiunea ‘’ Conditii specifice de acordare a garantiei’’.

Termenul de garantie si durata medie de utilizare a produselor comercializate pe Site sunt in functie de tipul produsului si producator si sunt mentionate in certificatul de garantie.

In cazul solicitarii garantiei, termenul de aducere la conformitate este de 15 zile calendaristice de la data la care Vanzatorul intra in posesia produsului pentru constatare/diagnosticare. Aducerea la conformitate a produsului se va face in primul rand prin reparare utilizand doar piese noi, apoi prin inlocuire sau rezolutiunea contractului (returnare contravaloare produse) doar daca nu este disproportionata si doar daca celelelte masuri reparatorii nu au putut fi realizate. Garantia este prelungita cu perioada de timp ce produsul a stationat in service pentru reparatii.

2. Conditii specifice de acordare a garantiei

Certificatul de garantie este valid atunci cand piesele comandate pe site-ul www.pieseautoas.ro sunt montate intr-un service de reparatii auto autorizat de Registrul Auto Roman (RAR). Pentru validarea certificatului de garantie va rugam sa pastrati factura, devizul si bonul fiscal oferite la montajul acestora la service-ul autorizat RAR.

In cazul montarii pieselor in service-ul Vanzatorului www.pieseautoas.ro (autorizat RAR), certificatul de garantie este valid pe perioada de garantie mentionata in certificatul de garantie, datele privind aceste servicii (factura, deviz, bon fiscal) fiind stocate in sectiunea “Contul meu”.

Piesele/ produsele deteriorate in termen de garantie se vor returna in starea in care au fost demontate de pe autovehicul – nu se vor curata, spala. Produsele inlocuite ca urmare a reclamarii garantiei, devin automat proprietatea exclusiva a Auto AS International SRL, fiind considerate deseuri si vor fi colectate/ valorificate conform legislatiei in vigoare privind regimul deseurilor

Piese auto ce nu pot fi comandate individual si fac obiectul garantiei doar la set: discurile de frana, tamburii de frana, amortizoarele, arcurile de suspensie, kit de ambreiaj. In cazul in care doar una din piesele comandate in set s-a defectat, returnarea produselor in vederea garantiei trebuie facuta conform modalitatii de achizitie a produsului, fiind necesara returnarea tuturor produselor ce compun setul sau kitul cumparat.

Pentru a beneficia de garantia compresoarelor de aer conditionat este necesar sa se faca dovada inlocuirii compresorului si achizitiei si inlocuirii intr-un service autorizat R.A.R a: radiatorului AC, uscatorului, filtrului uscatorului, supapei de expansiune. De asemenea este necesar ca instalatia de aer conditionat sa fi fost curatata si uscata cu azot.

3. Termene specifice de acordare a garantiei (cu montarea intr-un service autorizat RAR)

Persoane fizice:

– 24 luni piese auto OEM/ 18 luni piese auto after market din gama: suspensie/ amortizoare/ articulatii, ambreiaj, distributie si accesorii, directie, aprindere si alimentare, sistem de racire, evacuare, motor, cutie de viteze si transmisie, confort interior, etc
– 24 luni: turbosuflante
– 24 luni: anvelope auto ( cu montarea intr-un service autorizat RAR)
– 24 luni: acumulatori de pornire pentru autovehicule
– 12 luni: acumulatori stationari si acumulatorii de tractiune noi
– 12 luni: acumulatori montati pe motociclete, scootere sau mopede noi
– 24 luni: scule echipamente
– 12 luni: piese auto second hand/reconditionate/date la schimb
– 12 luni: piese de schimb auto provenite din dezmembrari auto

Termene de garantie si durata medie de utilizare pentru persoanele juridice:

Termenul de garantie si durata medie de utilizare este de 12 luni pentru produsele achizitionate de persoanele juridice, altele decat cele mentionate anterior. Pentru persoanele juridice remedierea deficientelor se va realiza in maxim 30 zile calendaristice de la data intrarii in posesie de catre vanzator. a produsului reclamat.

4. Exceptii de la acordarea garantiei

NU se acorda garantie pentru urmatoarele produse comercializate:

– accesorii auto: capace roti, huse auto, odorizanti auto, suporti numere auto, lanturi antiderapante, stergatoare de parbriz, etc;
– consumabile: filtre (aer, combustibil, habitaclu, ulei), burdufe, bujii, garnituri, simeringuri, becuri, sigurante, etc;
– materiale de exploatare: substante chimice necesare la utilizarea vehiculelor rutiere care se consuma sau se uzeaza in timpul utilizarii unui vehicul rutier si care se completeaza sau se inlocuiesc in timpul exploatarii acestuia definiti cf RNTR 9 – Ordinul MTCT nr. 2131/2005 ( ex: carburantii auto, lubrifiantii auto, aditivii pentru carburantii auto, lichidele de frana, lichidele de racire, uleiurile hidraulice);
– materiale de intretinere: reprezentand substante, preparate chimice sau accesorii, utilizate pentru intretinerea, curatarea si/sau repararea vehiculelor rutiere sau a componentelor acestora. Exemple: solutii pentru curatarea parbrizelor, polish-uri pentru suprafetele vopsite, aditivi destinati lubrifiantilor auto, spray-uri de curatare, lubrifiere etc paste de polish, consumabile vopsitorie, solutii curatare si spalare;

NU se acorda garantie produselor achizitionate de pesoanele fizice sau juridice care utilizeaza piesele pe autovehicule masini scoala, taxi, ridesharing, vehicule comerciale, curierat, curse/ raliuri, etc;

5. Documente necesare pentru acordarea garantiei

Atunci cand Cumparatorul reclama o defectiune la un produs achizitionat pe site-ul www.pieseautoas.ro pe durata Certificatului de garantie, acesta va fi nevoit sa prezinte urmatoarele documente impreuna cu piesa/piesele defecte:

a) Documente fiscale: Factura de achizitie dovada achitarii emise de SC Auto AS International SRL
b) Certificatul de garantie eliberat la livrarea comenzii de Auto AS International SRL in original
c) Dovada montajului pieselor intr-un service autorizat R.A.R. pentru tipul de motor si tipul de operatiune /lucrare, precum si documentele fiscale aferente emise de unitatea de service auto (factura fiscala, bon fiscal si deviz lucrari / montaj)
d) Documentul emis de service-ul auto autorizat R.A.R (nu este necesar sa fie acelasi service auto unde s-a realizat montajul) prin care sunt constatate defectiunile si sunt specificate cauzele defectiunii (pot fi incluse si rapoarte de diagnoza computerizata la piese precum cele ale sistemului de franare, directie, senzori, electrice, piese componente ale motorului, etc.)
e) Copie autorizatie R.A.R a atelierului de reparatii auto unde a fost facut montajul pieselor ce fac obiectul garantiei
f) Copie dupa documentul care atesta valabilitatea inspectiei tehnice periodice a autovehiculului pe care au fost instalate / montate produsele sau, dupa caz, pentru care sunt folosite produsele ce fac obiectul garantiei
g) Copie certificat inmatriculare sau cartea de identitate pentru automobilul pe care a fost montata piesa / piesele sau, dupa caz, pentru care sunt folosite produsele care fac obiectul garantiei
h) dupa caz: raportul generat de tester/diagnoza acolo unde este cazul (debitmetre, senzori, supape EGR, sonde lambda, componente electrice); raportul testului de amortizoare ; masuratori comparator pentru discurile de frana ovalizate ; in cazul compresoarelor de aer conditionat, copie factura achizitie filtru uscator si supapa expansiune. Din devizul de montaj trebuie sa reiasa faptul ca s-au schimbat compresorul, filtrul uscator, supapa de expansiune iar instalatia de aer conditionat a fost curatata.

Nota: Piesa ce face obiectul garantiei trebuie sa nu prezinte urme de lovituri accidentale sau intentionate, sa contina toate accesoriile livrate la momentul achizitionarii si sa fie in starea in care a fost demontata (fara a fi curatata in vreun fel cu orice tip de solvent, jet de apa, jet de aer, etc.)

6. Conditii ce nu fac obiectul acordarii garantiei pentru piesele auto

a) produsul nu a fost achizitionat de la Auto AS International SRL;
b) Cumparatorul a comandat un produs eronat, ce nu este potrivit necesitatilor sale fara sa completeze datele corecte pentru comanda (VIN, model corect masina, varianta corecta masina, etc. sau a transmis informatii eronate operatorilor nostri) fara a fi comparat la montaj cu piesa necesara pentru a fi inlocuita si / sau a fost instalat / montat / echipat pe un autovehicul necorespunzator ce a dus la defectiunea acestuia sau a prezentat date gresite/eronate pentru identificarea produselor;
c) piesa cumparata nu a fost montata intr-un service autorizat RAR;
d) piesa cumparata a fost montata intr-un service autorizat RAR, dar nu au fost pastrate documentele necesare pentru acordarea garantiei;
e) Cumparatorul nu detine documentele care sa ateste calitatea de Consumator ( cu exceptia situatiei in care datele clientului sunt stocate in sectiunea “ contul meu”);
f) piesa nu a fost montata corespunzator sau a fost montata cu piese conexe uzate, defecte sau modificate, neconforme cu specificatiile producatorului;
g) piesa prezinta urme de interventii neautorizate, (inclusiv reparatii executate de persoane / firme / service-uri neautorizate RAR) asupra acesteia sau a oricarei componente a acesteia, inclusiv deteriorarea sigiliilor (acolo unde este cazul);
h) piesa prezinta deteriorari termice, mecanice si plastice, zgarieturi, rupturi, fisuri, indoituri sau orice tip de deformare datorate lovirilor, expunerii la surse de caldura, accidentelor, vibratiilor, intemperiilor sau neglijentei in utilizare;
i) piesa prezinta deteriorari termice, mecanice si plastice, zgarieturi, rupturi, fisuri, indoituri sau orice tip de deformare datorate accidentelor / tamponarilor / avariilor cat si a celor produse de factori externi de orice natura, provocate de conditiile de drum sau de modul in care automobilul este utilizat;
j) piesa prezinta urme de uzura datorate suprasolicitarii, intretinerii defectuoase sau a reglajelor necorespunzatoare cat si urme de uzura datorate nerespectarii intervalului de revizii tehnice, stabilite de constructorul vehiculului;
k) piesa a fost utilizata cu baterii sau surse de alimentare necorespunzatoare sau cu alte accesorii decat cele aprobate de producator;
l) seria, marcajul sau codul de identificare al piesei a fost sters / stearsa sau a fost adaugata artizanal;
m) deteriorari produse din culpa Cumparatorului prin transport, manipulare, depozitare, pastrare, utilizare, exploatare necorespunzatoare prin nerespectarea efectuarii rodajelor, depasirea regimului termic, a turatiei maxime admise, a masei autorizate pe axe;
n) automobilul pe care a fost montata piesa a fost exploatat in alte scopuri decat cele prevazute de constructor: raliuri, competitii sportive auto, taximetrie, scoli de soferi, ridesharing, curierat, transport de marfuri sau persoane;
o)vehiculul pe care au fost montate / pentru care au fost folosite produsele este neinmatriculat sau inspectia tehnica periodica a expirat inaintea aparitiei cazului de garantie;
p) vehiculul pe care au fost montate / au fost folosite produsele prezinta defectiuni aparute in urma abaterilor ale sistemului de directie, functionarii defectuoase ale sistemului de franare, suspensie, racire, electric, climatizare si aceste defectiuni au aparut in urma legaturii de cauzalitate cu deficientele constatate la produsul ce face obiectul garantiei;
q) produsele au fost utilizate / uzate / deteriorate / consumate in alte scopuri sau pe alte vehicule decat cele pentru care au fost fabricate;
r) piesa prezinta urme de uzura normala;

Nota: In cazul in care se constata ca nu este justificata acordarea garantiei datorita motivelor prezentate in aceasta sectiune, costurile aferente ce apar dupa etapa de constatare/diagnosticare/expertizare cad in sarcina cumaratorului (ex: transport piesa catre cumparator)

7. Conditii specifice pentru anumite categorii de produse

7.1 Conditii de montare, utilizare si pastrare a anvelopelor
Pentru a beneficia de garantie trebuie respectate cerintele de mai jos referitoare la corecta montare, utilizare si pastrare a produselor:

– anvelopele nu se vor monta pe jante deteriorate, ruginite sau pe jante de tip sau dimensiune necorespunzatoare;
– nu se vor folosi camere (cu exceptia situatiei in care anvelopa este construita spre a a fi folosita cu camera);
– in situatia in care este anvelopa este construita spre a fi folosita cu camera nu se vor folosi camere de marimi necorespunzatoare sau cu urme vizibile de imbatranire a acestora;
– se vor respecta parametrii anvelopei referitori la sarcina maxima pe roti corelata cu presiunea maxima de utilizare si cu viteza maxima admisa;
– se vor respecta parametrii anvelopei referitori la presiunea minima a anvelopei, inclusiv in regim de stationare si nu se va continua rularea in regim de aplatisare (deflectie);
– nu se vor folosi anvelope nepotrivite tipului de autovehicul, aprecierea caracterului nepotrivit urmand a se face prin raportare la cartea de identitate a autovehiculului;
– montarea sau demontarea anvelopelor se face in conformitate cu instructiunile producatorului produsului si/sau al vehiculului pe care se face montarea;
respectarea parametrilor de utilizare, respectiv evitarea suprasarcinii, suprapresiunii sau subpresiunii anvelopelor;
– se va respecta distanta corecta intre rotile duble ale autovehiculului si se va evita prezenta unor corpuri straine prinse intre roti care sa cauzeze deteriorarea anvelopelor;
– nu se va rula cu rotile blocate;
– dupa atingerea indicatoarelor de uzura, anvelopele vor fi scoase din uz;
– se va evita apropierea anvelopelor de surse de caldura, se va evita contactul cu produse chimice reactive (substante petroliere, solventi, acizi);
– se va evita deformarea anvelopelor prin actiuni de indoire, presare sau lovire;
– se va evita inversarea sensului de rotatie (cand este indicat);
– se va evita montarea anvelopelor perechi de tip ori de dimensiuni diferite sau cu un grad de uzura inegal;
– se va evita frecarea laterala sau centrala a anvelopelor, care sa aiba efecte de uzura si dezvoltare de caldura.

7.2 Situatiile in care se exclude sau se pierde garantia anvelopelor:

– produsul nu a fost montat intr-o unitate service autorizata RAR pentru acest tip de operatiune;
– produsul a fost gresit ales sau a fost utilizat pentru alt scop decat cel indicat de producator (competitii sportive, raliuri, drifturi, taximetrie etc.);
– produsul s-a defectat datorita unui montaj incorect sau datorita montarii impreuna cu produse conexe uzate, defecte sau modificate ( ex: jante ovale sau cu denivelari);
– autovehiculul a fost accidentat sau a suferit avarii produse de factori externi, atmosferici sau de alta natura, conducand implicit si daune produsului achizitionat;
– defectiuni ale autovehiculului precum: abateri ale unghiurilor ansamblului de directie (uzura anormala), functionarea defectuoasa a sistemului de franare care sa conduca la incalzirea exagerata a jantei si a zonei de talon, deteriorare cord), amortizoare defecte, indoirea axelor si functionarea defectuoasa a diferentialului, improvizatii ce nu respecta regulile de siguranta a circulatiei si/sau de intretinere a autovehiculului;
– produsul prezinta urme de lovituri, zgarieturi, indoituri, rupturi, deformari;
– produsul nu a fost identificat corect datorita prezentarii de catre cumparator a unor date eronate;
– produsul prezinta o uzura normala;
– in situatia in care anvelopele prezinta taieturi, intepaturi, urme de lovituri, crapaturi provocate de corpuri ascutite, dure, de starea drumurilor – gropi sau denivelari ale drumului pe care au rulat;
– echilibrarea necorespunzatoare a ansamblului anvelopa-janta-valva: instabilitate determinata de selectarea unor anvelope necorespunzatoare sau jante inguste; jante cu imperfectiuni; defectiuni la nivelul talonului determinate de erori de montaj.
– piederea etanseitatii: desprinderi intre componente rezultate din cauze de exploatare necorespunzatoare; perforari; defectarea ventilelor; uzuri provocate in talon din montaj cu janta neuniforma sau cu defectiuni;
– situatii acccidentale precum: incendiu, accidente de circulatie imputabile conducatorilor auto sau hazardului, defectiuni in functionarea autovehiculului;
utilizarea anvelopelor dupa depasirea adancimii minime legale a benzii de rulare 1,6 mm la autoturisme si 2 mm la autocamioane;
– anvelopele au fost montate impreuna cu produse conexe uzate, defecte, modificate etc.;

7.3 Conditii normale de montare, utilizare si pastrare a turbosuflantelor

a) Cerinte legate de montare si instructiuni de montare:

– inainte de montarea turbosuflantei este obligatoriu schimbul de ulei, a filtrului de ulei si a filtrului de aer;
– inaintea montarii conductei de ulei a turbosuflantei, este necesara umplerea cu ulei proaspat, prin orificiul de ungere;
– inaintea montarii turbosuflantei este necesara curatirea tubulaturii, a galeriei de evacuare si a conductelor de ulei, iar, daca este cazul, chiar inlocuirea acestor componente;
– respectarea calitatii uleiului indicat/recomandat de producatorul autovehicului pe care s-a montat turbosuflanta;
– dupa montarea turbosuflantei, la prima pornire a motorului, acesta va fi lasat la ralanti aprox. 5 minute;
– dupa reconditionarea sau repararea motorului este recomandat ca motorul sa functioneze cateva minute fara turbosuflanta montata, dupa care trebuie schimbat uleiul, filtrul de ulei, urmand ca ulterior sa se monteze turbosuflanta;
– la orificiile de intrare si iesire a uleiului din turbosuflanta este interzisa folosirea oricarui material de etansare fluid sau vascos;

b) Cerinte legate de folosire si instructiuni de folosire a turbosuflantelor:

– este interzisa efectuarea lucrarilor la turbosuflanta, la instalatia de admisie ori la instalatia de evacuare in timpul functionarii, deoarece axul turbosuflantei poate sa ajunga la peste 100.000 rotatii pe minut, PERICOL DE ACCIDENTARE;
– turbosuflanta face parte integranta din motor si buna ei functionare depinde de buna intretinere si functionare a motorului, precum si de utilizarea motorului in conditii normale; de aceea este necesara efectuarea schimburilor de ulei la perioadele prescrise in cartea tehnica a autovehiculului, uleiul utilizat trebuie sa fie conform cu indicatiile /recomandarile producatorului autovehicului, nu se recomanda folosirea la turatii mari a motorului rece. Dupa utilizarea motorului la sarcini mari (mers pe autostrada, urcarea unor pante abrupte, remorcare) se recomanda ca inaintea opririi motorului motorul sa fie rulat cateva minute la ralanti;

c) Situatii specifice care pot duce la pierderea garantiei turbosuflantei: 

Paleta sau axul turbosuflantei sunt rupte, indoite sau deteriorate pe partea de admisie sau evacuare daca:
– defectiunea este cauzata de absorbtia unui corp strain dinspre filtrul de aer sau evacuare;
– paletele deformate nu pot fi reparate sau indreptate;
– paletele deformate duc la deteriorarea completa a turbosuflantei.

Prezenta unor impuritati in uleiul motor. Pe bucsile si axul turbinei se pot observa caneluri uzate de impuritati din uleiul motor. Aceste impuritati pot ajunge in uleiul motor din cauza:
– defectiunii motorului;
– utilizarii uleiului intr-un interval mai mare de kilometri decat intervalul recomandat de producator in cartea tehnica a autovehiculului;
– folosirii altor uleiuri decat cele mentionate de producatorul autovehiculului;
– filtrului de ulei deteriorat;
– defectiunii supapei (by-pass) din filtru de ulei;
– efectuarii unor reparatii la motor

Intarzierea ungerii. Pe bucsile turbosuflantei se pot observa urme fine de „polizare” si o schimbare usoara a colorarii materialului sau griparea axului, acestea fiind cauzate de:
– intarzierea ungerii turbosuflantei (aprox. 4-5 secunde), la pornirea motorului, dupa ce a fost efectuat schimbul de ulei si a filtrului de ulei
– accelerarea motorului imediat dupa pornirea acestuia, indiferent de temperatura uleiului;
– presiunea de ulei scazuta;
– contaminarea uleiului motor cu lichid de racire sau combustibil.

Lipsa ungerii. Pe bucsile si si axul turbosuflantei se pot observa urme de arsuri si o schimbare culorii in albastru sau chiar in negru, acestea putand fiind cauzate de:
– infundarea sau fisurarea conductei de ulei;
– defectiunea pompei de ulei;
– nivelul scazut de ulei in motor;
– ungere insuficienta;

Incalzire excesiva. Pe axul si peretii turbosuflantei se poate observa ulei ars, aceasta situatie putand fiind cauzata de temperatura mai ridicata a gazelor de evacuare, care la randul ei poate fi cauzata de existenta unui filtru de aer.

7.4 Cerinte generale pentru acumulatorii de pornire pentru autovehicule

– acumulatorii incarcati din fabrica cu acid si gata de montare pot fi depozitati timp de 6–12 luni la o temperatura de 10-25°C fara a fi necesara reincarcarea. Pentru perioade de depozitare mai lungi este necesara reincarcarea acestora;
– acumulatorii incarcati trebuie transportati si depozitati in pozitie verticala (in picioare);
– in timpul transportului acumulatorii nu trebuie rasturnati, trebuie evitata alunecarea lor sau producerea unui scurtcircuit;
– acumulatorul este protejat din fabricatie impotriva scurtcircuitului, fiind prevazut cu un capac rosu aplicat pe polul pozitiv – este intotdeauna necesara folosirea acestui capac la transportul bateriei;
– acumulatorul nu se inclina in timpul montarii pe autovehicul pentru a nu iesi acid prin gaurile de aerisire;
– la montarea pe autovehicul a acumulatorului se fixeaza mai intai borna plus, apoi borna minus;
– se fixeaza strans elementele pe polii acumulatorului;
– se verifica pozitia fixa si ancorarea corespunzatoare;
– daca exista furtunuri de aerisire, acestea trebuie reintroduse in gaurile de ventilatie;
– daca exista un singur furtun de aerisire, gaura de ventilatie opusa acestuia trebuie inchisa cu un dop de inchidere. Acesta este atasat de capacul rosu al polului pozitiv. Dopul se va desface si se va inchide orificiul lateral neacoperit de pe capacul carcasei. La bateriile fara orificii laterale, acest buson de inchidere nu este necesar;
– se va evita supraincarcarea acumulatorilor (dupa montare, o tensiune mai mare de 14,5 V conduce la supraincarcarea acumulatorului);
– se vor pastra componentele recuperabile (daca exista) de la bateria inlocuita, pentru a le folosi ulterior. Acestea sunt: busonul de inchidere, recipientul de aerisire (evacuarea gazelor), furtunul de racordare, mansonul de cuplare;
– acumulatorii nu vor fi expusi direct la soare;
– bateriile descarcate pot ingheta, de aceea este necesara pastrarea lor la loc ferit de inghet;
– autovehiculul pe care sunt montati acumulatorii va fi prezentat pentru verificare, din 6 in 6 luni, la una unitatea service a vanzatorului sau la un alt operator economic autorizat de R.A.R. pentru aceste operatiuni de service, neefectuarea verificarilor periodice putand favoriza supraincarcarea bateriei sau sulfatarea acesteia, cazuri in care se va pierde garantia.

Este obligatorie respectarea cerintelor referitoare la corecta montare, utilizare si pastrare a acumulatorilor stationari si acumulatori de tractiune care sunt cele indicate in instructiunile puse la dispozitie de producatorul produselor. Cerintele referitoare la corecta montare, utilizare si pastrare a acumulatorilor stationari si a acumulatorilor de tractiune sunt cele indicate in instructiunile date de producatorul produselor.

7.5 Situatii specifice, ce pot duce la pierderea garantiei acumulatorilor de pornire

– acumulatorul a fost folosit cu sistemul de incarcare defect;
– capacitatea acumulatorului este mai mica decat cea recomandata in cartea tehnica a autovehiculului;
– valoarea tensiunii de incarcare masurata nu se incadreaza in intervalul de 13,8 V-14,4 V si acest fapt a condus la supraincarcarea sau descarcarea bateriei;
– densitatea electrolitului dupa reincarcare in toate elementele se situeaza sub nivelul corespunzator, adica 1,28 g/cm3 (aceasta indica sulfatare, adica o exploatare necorespunzatoare).
– sunt aduse modificari ulterioare ale instalatiei electrice ce conduc la suprasolicitarea acumulatorului. Acumulatorul nu trebuie sa prezinte deformari ale bacului datorate sistemului de incarcare defect;
– acumulatorul a explodat din cauza exploatarii necorespunzatoare (utilizare si/sau evaporare excesiva a electrolitului etc.);
– tensiunea la bornele acumulatorului este mai mica de 8 V;
– acumulatorul a inghetat;
– curentul de repaus este mai mare de 60 mA;
– in cazul in care acumulatorul s-a supraincarcat (tensiunea la bornele acumulatorului este mai mare de 12,9 V, valoarea densitatii electrolitului este mai mare de 1,30 grame/cmc, nivel electrolit scazut, depunere pasta pe dopuri, electrolit impurificat).
– in cazul in care acumulatorul s-a sulfatat din cauza mentinerii sale in stare descarcata;
– in cazul aparitiei unui defect din cauza suprasolicitarii. Functionarea acumulatorului in regim de subincarcare (baterie incarcata sub 75%) echivaleaza cu o subdimensionare tehnica ceea ce conduce in timp la defectarea prin suprasolicitare. Defectiunile cauzate de suprasolicitare sunt considerate defectiuni cauzate de exploatarea necorespunzatoare a produsului.

Respectati instructiunile de pe baterie, indicatiile cuprinse in instructiunile de folosire, precum si cele din cartea tehnica a autovehicului dvs.

8. Pasii necesari de urmat in cazul in care un produs necesita trimiterea in garantie

Pentru a putea considera acordarea garantiei unui produs achizitionat de la SC Auto AS International SRL prin intermediul site-ului www.pieseautoas.ro va rugam sa utilizati sectiunea ‘’ Garantii produse’’ sau ne trimiteti un email la adresa garantii@pieseautoas.ro in care sa ne prezentati cat mai detaliat defectul intalnit (acolo unde este posibil, puteti atasa si poze/video cu produsul si/sau defectiunile acestuia daca sunt vizibile). Totodata, va rugam sa ne mentionati in acelasi email detaliile comenzii:

– nume si prenume sau numele societatii comerciale de pe care a fost facuta comanda;
– numarul facturii si numarul bonului fiscal sau bonului fiscal receptionat de la curier (daca este cazul);
– numarul comenzii online;
– numarul de telefon, data si ora la care puteti fi contactat;
– confirmarea faptului ca detineti certificatul de garantie in original, pentru validarea procedurii de garantie (la receptionarea produsului in garantie, operatiunile de reparatie, inlocuire sau rambursare a sumei platite pentru produsul ce face obiectul garantiei se fac doar la prezentarea certificatului de garantie in original).

Orice cerere ce nu este insotita de certificatul de garantie in original este considerata nula. Ulterior receptionarii email-ului dvs, un operator www.pieseautoas.ro va va contacta pentru a va prezenta urmatorii pasi necesari de facut pentru a putea trimite produsul in garantie.

9. Recomandari privind ambalarea produselor transmise pentru asigurarea garantiei

Produsele comercializate pe acest Site sunt produse care pot fi fragile si casante motiv pentru care, atunci cand sunt transmise, recomandam ambalarea corespunzatoare astfel incat sa ajunga intacte si in siguranta in posesia Vanzatorului. Cumparatorul nu este obligat sa pastreze ambalajul original pe perioada derularii garantiei insa recomandam ca produsele sa fie impachetate si ambalate, astfel incat sa nu existe posibilitatea deplasarii acestora in interiorul ambalajului.

Se vor utiliza intodeauna ambalaje de dimensiuni adaptate marimii si greutatii produselor transportate. Produsele nu trebuie sa se deplaseze in interiorul cutiei. Trebuie sa existe un spatiu de 5-6 cm intre produs si peretii cutiei, care sa fie umplut fie cu folie, fie cu fulgi din polistiren, pentru a diminua socul in cazul unui impact. Umpleti spatiile libere cu fulgi din polistiren sau hartie de ziar.

In cazul in care se transporta mai multe produse intr-o singura cutie, trebuie asigurate ca acestea sunt bine separate unele de altele prin ambalaje de protectie precum coltare din carton, polistiren, folie cu bule. Se recomanda folosirea curelelor sau strapsuri pentru o mai buna sigilare a coletului.

Ambalaje recomandate

– Cutie de carton presat, umplut cu fulgi de polistiren si sigilat cu folie protectoare
– Cutie din carton + folie cu bule, pentru protectie impotriva zgarieturilor, socurilor.
– Cutie din carton cu 3 sau 5 straturi + fulgi din polistiren pentru umplerea spatiilor goale + folie cu bule pentru protectie anti-soc.
– Plic antisoc (cu bule) pentru obiectele foarte mici.
– Cutie de lemn umpluta cu polistiren.
– Cutie de carton umpluta cu placi din polistiren/ spuma expandata si fulgi din polistiren.

Expedierea produselor in garantie se poate face prin intermediul firmelor de curierat partenere, prin cerere de ridicare produs de la beneficiar sau prin alte metode de expediere. La predarea pieselor ce fac obiectul garantiei catre firma de curierat va rugam sa ne comunicati in scris, pe e-mail la garantii@pieseautoas.ro, numarul AWB-ului generat de compania de curierat, pentru procesarea acesteia in sistem.

10. Transferul certificatului de garantie

In situatia in care Cumparatorul va revinde produsele / piesele achizitionate prin intermediul www.pieseautoas.ro, noul Cumparator nu va beneficia de prevederile prezentului certificat de garantie decat in conditiile in care SC Auto AS International SRL este instiintata in termen de maxim 7 zile calendaristice de la incheierea contractului de vanzare-cumparare dintre parti. Pentru a beneficia de transferul garantiei, este necesar sa trimiteti contractul de vanzare-cumparare al produsului ce face obiectul garantiei la adresa garantii@pieseautoas.ro impreuna cu o copie a bonului fiscal, a facturii si a certificatului de garantie ale produsului ce face obiectul garantiei prin email cu mentiunea in titlul emailului: Transfer Garantie. Orice solicitare ce nu respecta cele mentionate mai sus, nu va fi luat in considerare iar transferul certificatului de garantie al produsului se considera nul.